Vald moped: Ingen modell vald
Välj moped För rätt delar

När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.

Division Cylinder (Sport) 63cc
5.0 1

Division Cylinder (Sport) 63cc

(1 recensioner)
Art.nr. DIV-100.02

Prisvärd cylinder på 63 cc till GY6-motorn.

499.00 kr
I lager   Leveranstid: 1-4 dagar

Information om Division Cylinder (Sport) 63cc

Cylinder med riktigt schysst finish från Division på 63cc (borrning 44 mm)

Perfekt för alla som söker en trimcylinder som ger en mer lagom effektökning. Resultatet blir en kännbar ökning i acceleration, ökad ork i uppförsbackar och risken för motorras är inte lika hög som med ett kraftigare cylinderkit.

Kolvbult: 13 mm

Levereras med - Cylinder, kolvkit, kolvringar, packningar.

Topplock ingår EJ men originaltopplocket kan användas till denna cylinder.

Kolvringen märkt DY placeras överst, kolvringen märkt D placeras under kolvringen som är märkt med DY

OBS! Vid montering på Hooper One så kan vevpartiet behövas bytas till ett för 13 mm kolvbult OBS!

OBS! Läs detta innan montering av ny cylinder

Rekommendationer för montering och inställning vid cylinderbyte


Passar följande mopedmodeller

BAOTIAN / BTM / TMS

  • ANGEL - BT49QT-12G (4-takt)
  • BAOTIAN BT (4-takt)
  • BASIC - BT49QT-9 (4-takt)
  • CITY - BT49QT-9F3 (4-takt)
  • CITYRIDER (4-takt)
  • CLASSIC - BT49QT-9 / BT50QT-9 (4-takt)
  • COMFORT - BT49QT-9S (4-takt)
  • GHOST - BT49QT-12E (4-takt)
  • RETRO - BT49QT-11 / BT50QT-11 (4-takt)
  • ROCKY - BT49QT-12E (4-takt)
  • SPORT - BT49QT-7 (4-takt)
  • SPRINT (Även BTM) / REBEL - BT49QT-12 (4-takt)
  • TMS SPRINT (4-takt)
  • VINTAGE - BT49QT-21 (4-takt)

DRAX

  • AWESOME E4 (4-TAKT) -->2020
  • AWESOME E5 (4-TAKT) 2021-->

HOOPER

  • ONE (4-takt)

KYMCO

  • AGILITY / SPORT / RACE / CITY / WIDE (4-takt/KG10)
  • FILLY (4-takt / SD10)
  • LIKE (4-takt) E2 -->2017
  • PEOPLE S (4-takt) E2 -->2017
  • SUPER 8 (4-takt / KL10)

MASARU

  • CLASSIC (4-takt)
  • FIGHTER (4-takt)
  • FREEDOM (4-takt)
  • PANTHER (4-takt)
  • VICTORY (4-takt)

MOTOCR

  • BIG MAX / SP (4-takt) -->2020 - 25km/h
  • BIG MAX / SP (4-takt) -->2020 - 45km/h
  • COMET (4-takt) -->2020 - 25km/h
  • COMET (4-takt) -->2020 - 45km/h
  • LIGERO (4-takt) -->2020 - 25km/h
  • LIGERO (4-takt) -->2020 - 45km/h
  • T-REX (4-takt) -->2020 - 25km/h
  • T-REX (4-takt) -->2020 - 45km/h

PEUGEOT

  • V-CLIC - (4-takt)

SACHS

  • BEE (4-takt)

SYM

  • ORBIT (4-takt)

VENTO

  • DYNAMITE (4-takt) Euro2
  • DYNAMITE (4-takt) Euro4
  • GT-MAX E2 (4-takt) -->2017
  • GT-MAX E4 (4-takt) 2018-2020
  • GT-MAX E5 (4-takt) 2021-->
  • GT-S (4-takt) Euro2
  • GT-S (4-takt) Euro4 - 25km/h
  • GT-S (4-takt) Euro4 - 45km/h
  • RETRO (4-takt) Euro2
  • RETRO (4-takt) Euro4 - 25km/h
  • RETRO (4-takt) Euro4 - 45km/h
  • RUNNER (4-takt) Euro2
  • RUNNER (4-takt) Euro4 - 25km/h
  • RUNNER (4-takt) Euro4 - 45km/h
  • RUNNER (4-takt) Euro5 - 25km/h
  • STREETFIGHTER (4-takt) Euro2
  • STREETFIGHTER (4-takt) Euro4 - 25km/h
  • STREETFIGHTER (4-takt) Euro4 - 45km/h
  • THUNDER (4-takt)
  • VIPER - RY50QT-16 (4-takt)

VIARELLI

  • ENZO E2 (-->2017)
  • ENZO E4 (2018-2020) - 25km/h
  • ENZO E4 (2018-2020) - 45km/h
  • ENZO E5 (2021-->) - 45km/h
  • GT1 E2 (-->2017)
  • GT1 E4 (2018-2020) - 25km/h
  • GT1 E4 (2018-2020) - 45km/h
  • GT1 E5 (2021-->) - 45 km/h
  • MATADOR (4-takt) Euro2
  • MATADOR EFI (4-takt) Euro4
  • MONZTRO (-->2017) Euro2
  • MONZTRO (2018-2020) Euro4
  • MONZTRO (2021-->) Euro5
  • RETRO (-->2017) Euro2
  • RETRO (2018-2020) Euro4
  • RIVETTO (-->2017) Euro2
  • RIVETTO (2018-2020) Euro4
  • RIVETTO (2021-->) Euro5
  • S3 (4-takt)
  • SPRINT G2 (4-takt)
  • VENICE (-->2017) Euro2
  • VENICE (2018-2020) Euro4
  • VENICE (2021-->) Euro5
  • VETUS (4-takt)
  • VINCERO (4-takt) Euro4

ÖVRIGA (Kina m.fl.)

  • KINA-MOPEDER (4-takt)

Egenskaper

Cylindervolym
60 cc
Tillverkare
Division

Upptäck mer


Tillbehör

0
0

Recensioner

johan

gav mopeden den extra kraft som saknades i uppförsbackar. Förvänta dig inte mirakel ,utan detta är en cylinder som levererar extra knuff. Tillsammans med Naraku förgasare/insug (19mm) ,original vikter + Naraku ospärrad cdi blir det bra vrid i motorn. Bränsleförbrukning är som med original setup (ca25mil/5L)

2022-11-16

Skriv en recension om produkten

Betyg: