Vald moped: Ingen modell vald
Välj moped För rätt delar

När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.

4.0 1

Bidalot Tuningkit (RF96WR) 96cc - PIA

(1 recensioner)
Art.nr. BID-10500987

Bidalot - Tuningkit (Racing Factory 2016) PIA 96cc - Tuningkit med cylinder och vevparti från Bidalot (Racing Factory 2016) till Piaggio motorn

5999.00 kr
Slut i lager (Prel. i lager: Okänt)

Information om Bidalot Tuningkit (RF96WR) 96cc - PIA

Detta kit är framtaget av Bidalots racing avdelning och med detta kit så har man verkligen lyckats. Team Bidalot har tagit två hastighetsvärldsrekord på Bonneville med just denna 96 cc cylinder. Kombinerat med det medföljande vevpartiet med 48,0 mm slaglängd så får man 96,13 cm³ slagvolym

Vevpartiet är nyutvecklat för 2016 och har en slaglängd på 48,0 mm med en smid vevstake på 95 mm. Man har även ökat diametern på vevhalvorna till 80 mm istället för originalets 77 mm för att öka massan och på så viss garantera ett högt vridmoment. Vevstaksbulten är på 18 mm och vevstakes lagret mäter ø18 x ø 24 x 12

Till denna cylinder så har man omarbetat spolportarna (7 stycken) och avgasporten så att dom bättre matchar borrningen på 50.5 mm. Dessa portar har konstruerats att fungera optimalt under höga hastigheter utan att vridmoment och kraft blir lidande i mellanregistret.

Den självcentrerade förbränningskammaren är CNC fräst ur ett solitt stycke 7075 flygplans aluminium. Den svarta manteln är fräst ur ett enda stycke svart eloxerad aluminium med Bidalot Racing Factory logan. Det finns även ett hål i manteln för en tempsensor (M10x1,0) Vid leverans så sitter det en bult i hålet om man inte vill använda sig av tempsensor.

Till denna cylindern så har man utvecklat en ny typ av avgasadapter (säljes separat) som man fäster med fyra bultar i cylindern för att den att sitta ordentligt.

Detta kitt innehåller.
- Aluminium cylinder med nikasil behandlat lopp ø50.5 mm.
- CNC fräst självcentrerade hög kompressions förbränningskammare.
- CNC fräst mantel i svart eloxerad aluminium med hål för tempsensor.
- Hyperkiselbehandlad "Racing Factory"-kolv
- Kolvring 50.5x1 mm Med ny elliptisk profil för 2016, detta för att minska kolvringsglappet och få en högre kompretion
- Kolvbult 13x40 mm
- 4 stycken pinnbultar 118 mm långa
- En 4 mm laserskuren cylinderfots distans i aluminium
- Cylinderfotpackningar av metall i varierande tjocklekar.
- O-ringar för förbrännings kammare och mantel.
- Nållager ø13 x ø17 x 17,5 mm
- Diverse skruvar, muttrar och brickor
- Vevparti med 95 mm vevstake och 48 mm slaglängd

OBS! För att montera detta kitt så måste motorblocket modifieras.
OBS! Till det här cylinderkittet måste en adapter för avgassystemet användas. OBS!


Passar följande mopedmodeller

APRILIA

  • RS 50 (2006-2010) - D50B0
  • RS4 (2011-->) - D50B0
  • RX / SX 50 (2006-2017) - D50B0
  • RX / SX 50 (2018-2020) - D50B0

DERBI

  • GPR (efter 2006) - D50B0
  • SENDA DRD Evo SM (2006-->) - D50B0
  • SENDA DRD PRO R/SM (2006-2011) - D50B0
  • SENDA DRD RACING R/SM (2006-2013) - D50B0
  • SENDA DRD RACING SM (2018-2020) - D50B0
  • SENDA DRD X-TREME R/SM (2010-2017) - D50B0
  • SENDA X-RACE R/SM (2006-2010) - D50B0
  • SENDA X-TREME R/SM (2006-2010) - D50B0
  • SENDA X-TREME R/SM (2018-2020) - D50B0

GILERA

  • RCR (2006-2017)
  • RCR / SMT (2018-2020)
  • SMT (2006-2017)

ROXON

  • DUEL TT / SM (från 2006)

Egenskaper

Cylindervolym
100 cc
Tillverkare
Bidalot

Upptäck mer


Tillbehör

0
0

Recensioner

Petrus

grym

2018-03-09

Skriv en recension om produkten

Betyg: