Vald moped: Ingen modell vald
Välj moped För rätt delar

När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.

Leverans Twostroke

Tillbaka till FAQ - Guide


Alla beställningar skickas med PostNord som har snabba leveranstider. Vanligtvis tar det 1-4 arbetsdagar för våra beställningar att komma fram till ett utlämningsställe. För de som bor högst upp i norr eller längst ned i söder kan leveranstiden ibland ta någon arbetsdag extra p.ga. den längre sträckan som paketet ska färdas.


Fraktkostnad är 29 kr oavsett ordervärde (inom Sveriges gränser).

Vi använder oss även av vanlig brevpost, och leveranstiden för den är 1-6 arbetsdagar.

Om er beställning skickas som en spårbar försändelse kommer ni få ett kolli-id i ett mejl från oss när paketet lämnar vårat lager. Tänk på att det kan ta några timmar innan det går att följa paketet via spårningslänken.

 

  • Levererar ni även utanför Sverige?

    Ja, vi levererar även till Danmark och Finland.

  • Kan jag hämta beställningen hos er?

    Vi har tyvärr ingen fysisk butik eller hämtlager där vi kan ta emot kundbesök. Alla beställningar skickas med PostNord direkt till ditt utlämningsställe eller brevlåda beroende på storlek.

  • Kan jag skicka min beställning till annan adress?

    Ifall ni ska skicka en beställning till en annan adress än den ni är folkbokförd på så måste ni välja betalsättet direktbetalning eftersom vi inte kan eller får ändra den via faktura p.ga. bedrägeripolicy.

  • Vart skickas mina varor?

    Alla beställningar som skickas i paket levereras till ditt närmsta postombud. Ni kommer bli aviserade från PostNord via SMS och även med brev någon dag senare när ni kan hämta ut det. Ni kommer även mottaga ett kollinummer som ni både kan använda för att spåra samt hämta ut försändelsen med. De fyra sista siffrorna är koden ni anger till utlämningsstället.

    Ifall er beställning inte är lika skrymmande kan det istället skickas som franko eller varubrev 1:a-klass vilket innebär att det levereras direkt till er brevlåda. Försändelse som skickas som varubrev har ett kollinummer som börjar med "UI".

  • Vart hittar jag mitt spårningsnummer?

    Ifall er beställning skickas som en spårbar försändelse kommer ni mottaga ert kolli-id i ett mejl från oss när paketet lämnar vårat lager. Tänk på att det kan ta några timmar innan det går att följa paketet via PostNord.

  • Jag har tappat bort min legitimation, hur hämtar jag ut mitt paket?

    Ifall ni saknar en giltig legitimation som ID-kort, körkort samt pass men har tillgång till mobilt bank-ID så kan ni i vissa fall legitimera er i Postnords app för att hämta ut paketet utan leg.

    Ladda ner appen och fyll i er mejladress och mobilnummer så brukar paketet läggas till automatiskt. Annars lägger ni till paketet med ert kolli-ID ni mottagit av oss.

    Ni kan sedan legitimera er med bank-ID, ni får då en QR-kod som ni kan dela med er av till vem som helst som sedan kan hämta paketet utan att uppvisa varken sin egen eller er legitimation. Tänk på att det ska stå "Vem som helst får hämta ut paketet" under QR-koden.


    Kommer det inte upp ett alternativ som anger "Legitimera med BankID" när paketet har lagts till i appen så går det tyvärr inte att använda denna funktion och paketet kommer då antingen att få gå i retur till oss eller så kan vi begära ett "Ändrat förfogande" av Postnord. Denna ändring tar Postnord en avgift på 225kr för att utföra.

  • Mitt paket är försvunnet?

    Ibland kan försändelser ta längre tid än vanligt vilket kan bero på förseningar av olika anledningar hos PostNord. Ifall det gått mer än fyra arbetsdagar kan ni kontakta PostNord om ni har ett kollinummer tillgängligt och fråga vart det befinner sig. Tänk även på att inte räkna in helgdagar (lörd-sönd) som leveransdagar.

    Om det uppstått problem och ni blir ombedda att kontakta oss kan vi upprätta en reklamation och ordna med en ny sändning till er om det behövs. Ni når oss på vår mejlsupport nedan.

    Info@twostroke.se