När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.


Maxwell Cylinder (3 hk) - 50cc
Maxwell - Cylinderkit (Standard) 50cc - Standardcylinder 50 cc - 2 / 3-växlat
Tyvärr, produkten har utgått ur vårt sortiment
Information om Maxwell Cylinder (3 hk) - 50cc
Standardcylinder tillverkad i gjutjärn. Observera dock att denna cylinder INTE motsvarar 1hk-cylindern som levererades på den svenska marknaden. Detta är då "trehalvan" som levererades originalmonterat ute i Europa.
Info
- Fartvindskyld
- Borrning: Ø 37,95 mm
- Ytterdiameter på cylindern: 119 mm
- Totalhöjd 92 mm ( ink cylinderkjol)
- Kolv: Ø 37,85 mm
- Kolvringar: 2st (38x1,95 mm)
- Kolvbult: 12x31 mm
- Insug: Ø 14,45 mm (C--C: 31 mm)
- Insugsporten i cylindern har en ca höjd på 6,5 mm och en ca bredd på 11,9 mm
- Avgasanslutning: M34x2,00 mm (Kanal: 26,05 mm)
I detta kit ingår: cylinder, kolv, kolvringar, kolvbult och kolvbultsclips
Likvärdig OEM: 0287 118 050
OBS! Denna cylinder levereras utan topplock!
Allmänna monteringstips för nya cylindrar:
1. Demontera det gamla cylinderkitet och rengör den övre delen av vevhuset där Du kommer åt, undvik att smuts ramlar ner i vevhuset.
2. Innan Du monterar det nya cylinderkitet se till att inget kan skada cylinderkitet vid montering.
3. Använd ej våld vid montering utan se till att sakerna hamnar på rätt plats och gilder med hjälp av ett lätt tryck på rätt plats.
4. Innan montering av kolv kontrollera vevparti samt vevlager efter glapp.
5. Smörj in cylinderkitspackningen, kolv samt cylinderlopp.
6. Cylinderkiten fungerar oftast bra med originalförgasare men munstycksstorleken bör i alla fall ökas.
7. Kontrollera att Du har ett bra luftflöde och byt till ett sportluftfilter vid behov.
8. Byt EJ ut medföljande delar i cylinderkitet mot andra delar som ej kommer från Tillverkaren av cylinderkitet!
9. Kör med en 3%-ig oljeblandning, vid inkörning kan en aningen högre blandning användas.
10. Inkörning rekommenderas genom att under de första 500km ej överskrida 3/4-gas, samt undvika att utsätta motorn för överbelastning som t.ex. i långa uppförsbackar.