Vald moped: Ingen modell vald

Välj moped För rätt delar

När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.

Parmakit Cylinderkit (Racing) 110cc - AM6

Parmakit - Cylinderkit (110cc) Racing (AM6) - Brutalt cylinderkit från Parmakit till AM6-motorn! - 110 cc

4399.00 kr
I lager   Leveranstid: 1-4 dagar
Art.nr. PAR-53470.00

Information om Parmakit Cylinderkit (Racing) 110cc - AM6

Parmakits värstingcylinder på 110cc! Detta brutala cylinderkit från Parmakit har en otroligt stor borrning som är hela 55 mm i diameter, vilket ger cylindern hela 110cc när det kombineras med ett vevparti med 46 mm slaglängd och 90 mm vevstake.

Till cylinderkitet följer det med högkvalitetskolv från Vertex med en kolvring.
Cylindern är tillverkad i aluminimum vilket gör att kylningen blir bättre jämfört med en gjutjärnscylindern.

Detta är ett cylinderkit som ger sjukt bra effekt med rätt setup och gör att du garanterat får en av de värsta mopparna där du bor.

Info om cylinderkitet:
Slaglängd - 46 mm (spacer ingår)
Borrning - 55 mm
Kolvbult - 12 mm
Kubik - 110 cc

OBS! För att detta cylinderkit skall gå att montera på din moped så måste man fräsa upp blocket för att cylindern skall få plats pga den stora borrningen.

Samt att till detta cylinderkit måste ett vevparti med 46 mm slaglängd och 90 mm vevstake monteras för att kunna få ut 110cc. Rekommenderat är att köpa Parmakits vevparti med artikelnummer PAR-53440.14 (Länk till vevpartiet finns längst ner på sidan)

inkörning

För att maximera cylinderns livslängd och prestanda är det viktigt att den monteras och körs in på rätt sätt.

Rekommendationer från Parmakit:

1. Tvätta motorn och området runt cylindern noga. Om motorn är vattenkyld se då till att tömma kylsystemet på kylvätska. Avlägsna slangen mellan topplocket och kylaren, avlägsna sedan slangen mellan vattenpumpen till cylindern.

2. Demontera det gamla cylinderkitet och rengör den övre delen av vevhuset där du kommer åt, undvik att smuts ramlar ner i vevhuset. Ett tips är att placera en trasa i vevhusöppningen.

3. Innan du monterar det nya cylinderkitet se till att inget kan skada cylinderkitet vid montering.

4. Använd ej våld vid montering utan se till att sakerna hamnar på rätt plats och gilder med hjälp av ett lätt tryck på rätt plats.

5. Innan montering av kolv kontrollera vevparti samt vevlager efter glapp. Om nån del ej är i bra skick byt då ut denna del innan du forsätter monteringen av cylinderkitet.

6. Tvätta av den nya cylindern, kolven samt topplocket med ren bensin. Smörj sedan in cylinderkitspackningen, kolv, nållager, vevstake samt cylinderlopp.

7. Montera kolvringarna på kolven varsamt då det är lätt att knäcka dem. Om du har en kolvring som är kromad och en svart så skall de kromade kolvringen alltid sitta högst upp mot topplocket.

8. Se till att kolven monteras rätt. Är det en pil på kolven se till att den pekar mot avgasporten. Om inte kontrollera noga att kolvringarnasöppningarna ej går över någon kanal i cylinderloppet.

9. Efter montering se till att kolven rör sig utan problem i cylinderloppet genom att försiktigt vrida på svänghjulet eller använda kicken.

10. Vid montering av topplocket va då noga med att stegvis korsdra topplockmuttrarna. Om du använder en momentnyckel dra då muttrarna med en kraft runt 1,6 - 1,8 kgm

11. Kontrollera att du har ett bra luftflöde och byt till ett sportluftfilter vid behov.

12. Byt EJ ut medföljande delar i cylinderkitet mot andra delar som ej kommer från tillverkaren av cylinderkitet!

13. Kör med en oljeblandning på 3%, vid inkörning kan en aningen högre blandning användas. Oljan som används skall vara av hög kvalitet samt helsyntet.

14. Inkörning rekommenderas genom att under de första 300km ej överskrida 3/4-gas, samt undvika att utsätta motorn för överbelastning som t.ex. i långa uppförsbackar. Pressa aldrig motorn för max effekt innan rätt motortemperatur har uppnåts!

OBS!! Läs bifogade installationsinstruktioner noga innan du börjar monterar cylindern OBS!!


Setupförslag till från Moddlaren på TSR


Avgassystem:

Barikit Avgassystem (BRK R45) AM6

Alternativt tillverka ett eget system enligt Moddlarens ritningar på TSR.

Insug:

Malossi - Insug (Short Neck) 35 mm

Förgasaralternativ:

1. Dellorto Förgasare (Flat Slide) VHST 28 mm

2. Keihin Förgasare (PWK) 28 mm

3. Polini Förgasare (PWK) 28 mm


Reeds:

Top Performances Membran (VForce3) (AM6 / MOR)


CDI:

Ostrypt race-CDI beroende på mopedmodell och tändsystem

Tändning: OBS! Viktigt.
Pga. det längre slaget på veven så måste tändningen mätas in med t.ex ett digitalt skjutmått, så tändläget blir rätt.


Passar följande mopedmodeller

APRILIA

  • RS 50 (-->2005) - AM6
  • RX / MX (till 2005) - AM6

BETA

  • RR 50 Enduro (AM6)
  • RR 50 Supermotard (AM6)

CH RACING

  • WSM 50
  • WXE 50

CPI

  • SM 50 PRO TIGER (2-takt)
  • SUPERCROSS / SX
  • SUPERMOTO / SMX

FANTIC MOTOR

  • CASA 50M - AM6
  • PERFORMANCE 50M - AM6

GENERIC

  • TRIGGER X / SM (D01)

KEEWAY

  • TX SM (2-takt)
  • X-RAY / ENDURO / SM

KSR MOTO

  • TR50 R/SM

MALAGUTI

  • DRAKON
  • XSM
  • XTM

MOTORHISPANIA

  • FURIA
  • FURIA SM
  • RX
  • RYZ ENDURO
  • RYZ SM / UB Urban Bike

PEUGEOT

  • XPS / DV0C Enduro
  • XPS / DV0C SM

RIEJU

  • DRAC RR
  • MRT / MRT Pro / Drac SM Pro Racing Edition
  • MRX
  • RRX / SM
  • RS2
  • SMX
  • SPIKE
  • TANGOO

SHERCO HRD

  • ENDURO / SM

VIARELLI

  • MOTARD (2-takt)

YAMAHA

  • DT50R (1998-2003)
  • DT50R (2004-2006)
  • DT50R (2007-2011)
  • DT50X SM (2004-2006)
  • DT50X SM (2007-2011)
  • TZR (2-takt)

Egenskaper

Cylindervolym
110 cc
Tillverkare
Parmakit

Upptäck mer


Tillbehör

0
0

Recensioner

Produkten har inga recensioner

Skriv en recension om produkten

Betyg: