Vald moped: Ingen modell vald

Välj mopedmodell Så blir det lättare att hitta!

När du valt mopedmodell kommer kategorierna visa produkter som passar/kan passa och universella produkter.

Parmakit Cylinderkit (Racing) 93cc - AM6

Parmakit - Cylinderkit (93cc) Racing (AM6) - Brutalt cylinderkit från Parmakit!

3799.00 kr
I lager   Leveranstid: 1-4 dagar
Art.nr. PAR-53440.00

Information om Parmakit Cylinderkit (Racing) 93cc - AM6

Parmakits 93cc cylinder!

Detta brutala cylinderkit från Parmakit har en otroligt stor borrning som är hela 55 mm i diameter vilket ger cylindern hela 93cc när det kombineras med ett vevparti med 39 mm slaglängd.

Till cylinderkitet följer det med en högkvalitetskolv från Vertex som har en kolvring.
Cylindern är även tillverkad i aluminimum vilket gör att kylningen blir bättre jämfört med en gjutjärnscylindern.

Detta är ett cylinderkit som ger sjukt bra effekt med rätt setup och gör att du garanterat får en av de värsta mopparna i kommunen!

Info om cylinderkitet:
Slaglängd - 39,1 mm (Portad för upp till 42 mm slaglängd)
Borrning - 55 mm
Kolvbult - 12 mm
Kubik - 93 cc (Om man använder vev med slag längd på 42 mm får man ut 100cc)

OBS! För att detta cylinderkit skall gå att montera på din moped så måste blocket borras upp för att cylindern skall få plats pga den stora borrningen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

För att maximera cylinderns livslängd och prestanda är det viktigt att den monteras och körs in på rätt sätt.

Rekommendationer från Parmakit :

1. Tvätta motorn och området runt cylindern noga. Om motorn är vattenkyld se då till att tömma kylsystemet på kylvätska. Avlägsna slangen mellan topplocket och kylaren, avlägsna sedan slangen mellan vattenpumpen till cylindern.

2. Demontera det gamla cylinderkitet och rengör den övre delen av vevhuset där du kommer åt, undvik att smuts ramlar ner i vevhuset. Ett tips är att placera en trasa i vevhusöppningen.

3. Innan du monterar det nya cylinderkitet se till att inget kan skada cylinderkitet vid montering.

4. Använd ej våld vid montering utan se till att sakerna hamnar på rätt plats och gilder med hjälp av ett lätt tryck på rätt plats.

5. Innan montering av kolv kontrollera vevparti samt vevlager efter glapp. Om nån del ej är i bra skick byt då ut denna del innan du forsätter monteringen av cylinderkitet.

6. Tvätta av den nya cylindern, kolven samt topplocket med ren bensin. Smörj sedan in cylinderkitspackningen, kolv, nållager, vevstake samt cylinderlopp.

7. Montera kolvringarna på kolven varsamt då det är lätt att knäcka dem. Om du har en kolvring som är kromad och en svart så skall de kromade kolvringen alltid sitta högst upp mot topplocket.

8. Se till att kolven monteras rätt. Är det en pil på kolven se till att den pekar mot avgasporten. Om inte kontrollera noga att kolvringarnasöppningarna ej går över någon kanal i cylinderloppet.

9. Efter montering se till att kolven rör sig utan problem i cylinderloppet genom att försiktigt vrida på svänghjulet eller använda kicken.

10. Vid montering av topplocket va då noga med att stegvis korsdra topplockmuttrarna. Om du använder en momentnyckel dra då muttrarna med en kraft runt 1,6 - 1,8 kgm

11. Kontrollera att du har ett bra luftflöde och byt till ett sportluftfilter vid behov.

12. Byt EJ ut medföljande delar i cylinderkitet mot andra delar som ej kommer från tillverkaren av cylinderkitet!

13. Kör med en 3%-ig oljeblandning, vid inkörning kan en aningen högre blandning användas.

14. Inkörning rekommenderas genom att under de första 300km ej överskrida 3/4-gas, samt undvika att utsätta motorn för överbelastning som t.ex. i långa uppförsbackar. Pressa aldrig motorn för max effekt innan rätt motortemperatur har uppnåts!

OBS!! Läs bifogade installationsinstruktioner noga innan du börjar monterar cylindern OBS!!

Passar följande mopedmodeller

APRILIA

  • RS (t.o.m 2005) - AM6
  • RX / MX (till 2005) - AM6

BETA

  • RR 50 Enduro (AM6)
  • RR 50 Supermotard (AM6)

CH RACING

  • WSM 50
  • WXE 50

CPI

  • SM 50 PRO TIGER (2-takt)
  • SUPERCROSS / SX
  • SUPERMOTO / SMX

GENERIC

  • TRIGGER X / SM (D01)

HM

  • Derapage CRE (HM50S)

KEEWAY

  • TX SM (2-takt)
  • X-RAY / ENDURO / SM

KSR MOTO

  • TR50 R/SM

MALAGUTI

  • DRAKON
  • XSM
  • XTM

MOTORHISPANIA

  • FURIA
  • FURIA SM
  • RX
  • RYZ ENDURO
  • RYZ SM / UB Urban Bike

PEUGEOT

  • XPS
  • XPS SM

RIEJU

  • DRAC MRX
  • DRAC RR
  • MRT / MRT Pro / Drac SM Pro Racing Edition
  • RRX / SM
  • RS2
  • SMX
  • SPIKE
  • TANGOO

SHERCO HRD

  • ENDURO / SM

VIARELLI

  • MOTARD (2-takt)

YAMAHA

  • DT50R (1998-2003)
  • DT50R (2004-2006)
  • DT50R (2007-2011)
  • DT50X SM (2004-2006)
  • DT50X SM (2007-2011)
  • TZR (2-takt)

Egenskaper

Cylindervolym
90 cc
Tillverkare
Parmakit

Upptäck mer


0
0

Recensioner

Produkten har inga recensioner

Skriv en recension om produkten

Betyg:


Tillbehör